Marius Vodă despre arta servirii clienţilor

Secretele din spatele unei serviri impecabile la evenimente

Marius Vodă are 32 de ani, iar de 14 ani este manager evenimente şi manager firmă personal outsourced pentru hoteluri de 4 si 5 stele, ballroom-uri, restaurante, firme de catering etc. L-am invitat să vorbească despre această maşinărie complexă care este organizarea de evenimente şi despre adevărata valoare a ceea ce noi numim „ospătărie” , în calitatea sa de profesionist din interiorul domeniului.

  • Care este secretul unei relaţii bune cu echipa ta?

Comunicarea este secretul. Fii clar, concis şi relevant, fă ca ideile tale să fie pe înţelesul tuturor şi transparentizează totul.

  • Care este cel mai important lucru pe care l-ai învăţat în toţi anii de organizare de evenimente?

Este foarte important să livrezi ceea ce promiţi şi doar atunci eşti validat ca echipă.

  • Ce ţi-ar fi plăcut să ştii înainte să intri în această maşinărie a nunţilor?

Unul poate dintre cele mai importante lucruri ar fi fost să fi ştiut de la bun început să fac o arhitectură de business, cu alte cuvinte să pot face mult mai multe lucruri cu un escavator decât cu sapa. Work smart not work hard!

  • Cât de important este spiritul de echipă în meseria ta?

Spiritul de echipă este esenţial. Nu poţi face faţă tuturor situaţiilor apărute simultan. Trebuie să delegi de la bun început pentru  fiecare situaţie apărută şi să împarţi sarcinile.

  • Cum gestionezi situaţiile tensionate din interiorul echipei?

Doar cu standarde clare poţi să previi conflictele, trebuie să fie clar pentru toată echipa, planul pentru fiecare eveniment să fie pe înţelesul tuturor  şi să ceri feedback după fiecare idee expusă.

  • Ospătăria este o meserie pe care mulţi tineri o abordează. Ai putea să împărtăşeşti câteva lucruri despre ce înseamnă, de fapt, această meserie?

Este o meserie deseori uşor  subevaluată faţă de alte meserii din domeniul Horeca, doar organizaţiile care au o viziune au înţeles importanţa majoră într-un business, înlocuind denumirea de ospătar cu “guest manager”.

Un bun ospătar trebuie să înţeleagă din primul moment cine este persoana pe care urmează să o servească, observându-i îmbrăcămintea, intenţiile, felul de a vorbi. Trebuie să aibă o bună memorie, să fie foarte pregătit, să deţină cunoştinţe în gastronomie şi enologie, să stăpânească foarte bine limba română, să se descurce în câteva limbi străine şi să ştie să capteze încrederea clientului.

  • După părerea ta, ce ar trebui ca orice ospătar să nu uite niciodată?

În mintea oricărui ospătar, clientul trebuie să fie pe primul plan permanent şi ospitalitatea trebuie să fie o stare de spirit.

  • A existat un eveniment la care echipa ta a fost depăşită de situaţie? Dacă da, cum ai reuşit să controlezi lucrurile?

Au fost multe evenimente la care numărul de persoane a fost cu mult mai mare decât în fişa de eveniment, dar prin împărţirea sarcinilor, într-un timp foarte scurt s-a restabilit  situaţia.

  • Cum şi-a lăsat amprenta în viaţa ta personală faptul că eşti manager de evenimente şi conduci o echipă?

În toţi aceşti ani de evenimente am conştientizat că trebuie să ai “arta împlinirii” între job şi viaţa personală, dar împlinirea este diferită precum oamenii. Învaţă să te descoperi pe tine şi să găseşti un echilibru între cele două, să fii fericit cu ambele. Fericirea trebuie să fie o decizie şi un set de practici de zi cu zi.

  •  Ce sfat ai pentru toţi cei care îşi doresc să intre în această industrie, a evenimentelor?

Să înţeleagă de la bun început că o să devină un mod de viaţă, iar disponibilitatea şi adaptabilitatea trebuie să fie puncte forte şi poate cel mai important lucru este să te compari doar cu tine, cel de ieri şi atât.

  • Cum ţi-ai descrie “călătoria” în aceşti ani printre, probabil, sutele de evenimente?

Este o muncă de învăţare permanentă şi de decizii la secundă, dar ne “hrănim” cu zâmbetele şi mulţumirile de la finalul fiecărui eveniment.

  • Suntem în mijlocul unei pandemii. Cum resimt echipele de evenimente această perioadă?

Odată cu restricţiile de mobilitate şi cu limitarea numărului de persoane la evenimente, industria Horeca a fost printre primele afectate şi probabil printre  ultimele care-şi va reveni. Dacă în criza din 2008 industria a fost afectată treptat şi a fost timp pentru decizii, acum, totul a fost foarte abrupt şi a dat peste cap toate planurile de riscuri. Resimţirea este una foarte acută în echipă şi de durată.

  •  Zvonurile spun că luna septembrie va deschide şi uşile saloanelor de evenimente, ce părere ai despre asta?

Măsurile restrictive se vor relaxa în etape şi, din păcate, noi vom fi ultimii care ne vom reveni.

Să sperăm că va fi mai devreme de luna septembrie. Totul o să înceapă foarte timid, cu limitări în ceea ce priveşte numărul de persoane per eveniment şi odată  cu gândul de relansare trebuie să luăm în calcul, în planuri de riscuri şi un nou val de pandemie pentru sfârşitul de an. În tot răul trebuie să vedem şi un bine cel puţin egal cu răul creat. Pandemia este ca un restart pentru orice business, este cel mai bun moment pentru începerea unei afaceri. Cu toţii vom pleca de la acelaşi start.

Credit foto: Shutterstock

Comments

mood_bad
  • Momentan nu exista niciun comentariu. Fii tu primul!
  • chat
    Add a comment